Téměř sedm tisíc lidí zavítalo v sobotu 11.11. na pardubický zimní stadion, kde se konal BARTH Day.
Další ročník BARTH Day, který byl oslavou 20. narozenin Autocentra BARTH, nalákal na pardubický zimní stadion hlavně rodiny s dětmi. Během celodenní akce se uskutečnilo 400 testovacích jízd. Návštěvníci mohli otestovat na vlastní kůži celou škálu vozů značek ŠKODA, Volkswagen, Audi, SEAT, Kia, Peugeot a Honda. Také se mohli projet v elektromobilu Tesla X90 D, který byl velkým lákadlem. Pro děti byly připraveny čtyřkolky s improvizovanou závodní tratí Yamaha a simulátor závodního auta, fanoušci motosportu zase obdivovali závodní Peugeot 3008 DKR, který třikrát triumfoval na Dakaru. Specialitou byla do posledního šroubku rozložená ŠKODA Octavia s nájezdem 500 tisíc kilometrů. K vidění toho bylo skutečně mnoho, kromě autosalonu a motosalonu byla pro milovníky caravaningu připravena i výstava obytných vozů z půjčovny BARTH Caravan. Po celý den probíhala soutěž s BARTH Operákem o nový Volkswagen Golf na půl roku, do které se zapojilo před 500 soutěžících.
BARTH Day měl také charitativní podtext. Dakarská kombinéza závodníka Rudolfa Lhotského se na místě vydražila za 7 000 Kč a celá částka putovala na účet Dětského domova Pardubice. Šéf Autocentra BARTH, Michal Burkoň, ještě tuto částku navýšil o dalších 20 000 Kč. Dětem tak symbolicky věnoval za každý rok fungování Autocentra BARTH tisíc korun. Mladá generace ocenila vystoupení youtubera MenTa. Na závěr si účastníci mohli zazpívat na koncertě skupiny Mandrage, kterému předcházela spektakulární laserová show.
Vrcholem bylo večerní představení závodního týmu BARTH Racing, který bude v lednu bojovat na Rallye Dakar. Na nejtěžší rallye světa vysílá tým nejpočetnější sestavu ve své historii, v týmu nechybí jedna legenda, několik zkušených závodníků a jedna velká premiéra. Hlavní hvězdou v sestavě je legendární Josef Macháček na čtyřkolce. „Vždycky jsem se chtěl podívat do Jižní Ameriky a Dakar byl dobrou záminkou,“ usmívá se Burkoň nad okolnostmi vzniku týmu, který letos vyráží do Jižní Ameriky již počtvrté. „Věřím, že ani v nadcházejícím ročníku se kluci neztratí, všichni dojedou až do cíle a nikomu se nic nestane.“
Na okolnosti založení firmy Autocentrum BARTH před 20 lety zavzpomínal její šéf Michal Burkoň: „Měli jsme tehdy reklamní agenturu, a pro tu jsme sháněli auta na rozvoz našich zakázek. Zjistili jsme, že moc možností není, a tak jsme si prostě založili vlastní firmu prodávající auta.“
Na BARTH Day zavítalo během celého dne téměř 7 000 lidí. Děkujeme všem za účast a těšíme se na další ročník, který organizátoři předběžně naplánovali na květen 2018.